Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpdiscuz domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /data/www/kosmonautix_cz/upgrade/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the tpebl domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /data/www/kosmonautix_cz/upgrade/wp-includes/functions.php on line 6114
Složitá zkouška Ariane 6 úspěšná – Kosmonautix.cz

sociální sítě:

Přímé přenosy:

[kosmonautix_youtube_countdown]
[kosmonautix_youtube]

krátké zprávy:

Starší snímek měsíce Io

Kosmotýdeník 589 (25.12. – 31.12.)

Právě utíkají poslední hodiny roku 2023, a protože je neděle, vychází na samé výspě končícího roku i pravidelný Kosmotýdeník. V přehledu nejzajímavějších kosmonautických událostí se tentokrát v hlavním tématu

VT_2023_52

Vesmírná technika: Pokročilá kamera ACS (úvod)

Na místo kamery FOC, které jsme se věnovali minule, byla při čtvrté servisní misi k HST nainstalována pokročilá kamera ACS (Advanced Camera for Surveys). Agentura NASA

Pokec s kosmonautixem – Prosinec 2023

Jelikož rok 2023 nezadržitelně sprintuje ke svému konci, znamená to, že se blíží také konec prosince – ostatně dnes máme poslední pátek tohoto měsíce. To

Na co se těšit v roce 2024? (Pilotovaná kosmonautika)

Poté, co jsme si předevčírem představili nejočekávanější události roku 2024 v nepilotované kosmonautice, přichází čas na článek, který se zaměří na nejočekávanější momenty kosmonautiky pilotované. A i když

ŽIVĚ A ČESKY: Další pokus Falconu Heavy

Po letošních deseti odkladech mise USSF-52, při které má Falcon Heavy vynést miniraketoplán X37-B, to vypadá, že bychom se konečně mohli dočkat. Jak již bylo

H3 Test Flight No. 2

JAXA oznámila 27. prosince, že druhý start H3 byl naplánován nejdříve na 15. února z vesmírného střediska Tanegašima. Startovní období mise označené jako H3 Test Flight No. 2

Venturestar jako ukázka jednoho z možných prostředků SSTO

X-Planes / Dělníci kosmonautiky (28.díl)

V minulém díle jsme otevřeli trilogii o programu RLV (Reusable Launch Vehicle), který se dělil na tři různé stroje. Zásadní vliv na vznik RLV měla studie

OBRAZEM: Zničený rekordní stupeň Falconu 9

První stupeň B1058 byl nejstarším prvním stupněm, který SpaceX stále udržovala v provozu. Poprvé letěl na konci května 2020 na misi DM-2, tedy pilotovanou testovací misi

Naše podcasty:

Doporučujeme:

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování:

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Aktivní seriály:

Náš web se může pyšnit širokou a pestrou paletou seriálů, které jsou u našich čtenářů oblíbené.

Ukončené seriály:

Mimo naše aktivní seriály je tu také spousta těch, které se věnovaly například historickým tématům. I přesto, že patří mezi starší, na jejich kvalitě to rozhodně neubírá! Toužíte zjistit něco o historii, nebo se zkrátka jen kochat nádhernými fotografiemi? Pak jsou tyto seriály právě pro Vás.

Složitá zkouška Ariane 6 úspěšná

Pokud by stavění a testování raket bylo počítačovou hrou, pak by se dalo říct, že nová evropská raketa Ariane 6 prošla závěrečnou zkouškou na vysokou obtížnost. Minulý pátek se zástupcům CNES, ArianeGroup a ESA podařilo dokončit poslední zkoušku plnění kryogenních pohonných látek do Ariane 6 včetně čtyřsekundového zážehu motoru na centrálním stupni. Kombinovaná zkouška plnění alias CTLO3 byla posledním testem v řadě nácviků, které se týkaly plnorozměrového testovacího exempláře. Tyto testy pomohly operátorům nacvičit různé průběhy předstartovních činností Ariane 6, kterou čeká v příštím roce premiérový start. Mezi zkouškami totiž nechyběly jak záměrně hladké scénáře, tak i zkoušky krajních nouzových režimů.

Při testu byla odsunuta tryska motoru Vulcain 2.1, aby se simulovaly extrémní podmínky zážehu a zhoršené režimy vzletu. Zkušební činnosti se také zaměřily na bezpečné vyprázdnění nádrží rakety po nouzovém přerušení odpočtu. Kontrolní lavice byla uvedena do režimu dvojího selhání a operační týmy pracovaly s velmi omezenými kontrolními prostředky. Simulované nouzové přerušení odpočtu bylo velmi stresující pro řídící a kontrolní systémy, ale celek prokázal velmi dobré fungování a dobrou odolnost vůči anomáliím. Bylo to poprvé a také jedinkrát, kdy byl otestován nouzový režim, takže šlo o intenzivní zkoušku vyžadující plnou koncentraci. Týmy z kosmodromu CSG, ale i lidé, kteří Ariane 6 navrhují, staví a budou provozovat, prokázali, že nejen všechny systémy, ale i oni sami zvládnou všechny scénáře.

Přeloženo z:
https://www.facebook.com/

Zdroje obrázků:
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/…AfAUI0rtYOA-xYz-eMVXRsShcNRW9en5j7-rdgzugkgNHA&oe=658710B7

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Štítky:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Radek V.
Radek V.
11 měsíci před

Škoda že Ariane 6 je jen update Ariane 5. ESA prošvihla dobrou šanci vyvinout konkurenceschopný nosič. Ariane 6 musí létat co nejdřív, ale hned po zalétání musí Evropa vyvinout co nejrychleji moderní levný nosič, jinak se jen budeme z dálky dívat, jak se létá do vesmíru levně a efektivně. Nejhorší je, že už 8 let je jasné, že Ariane 6 nemá perpektivu, ale nikdo s tím nic neudělal.

Ivo
Ivo
11 měsíci před
Odpověď  upgrade

Líbí se mi jak chystají něco na čem pak budou testovat něco, co je jasné, že funguje.

Radek V.
Radek V.
11 měsíci před
Odpověď  upgrade

Centrální stupeň na kyslík a vodík (jako Ariane 5, nepraktický, drahý, bez možnosti záchrany), pomocné boostery na TPH (jako Ariane 5, drahé a bez možnosti záchrany). Horní stupeń na kyslík-vodík – jako Ariane 5 – ten je dobrý. Žádná šance na velké snížení ceny za start, komplikace s velkým množstvím vodíku pro centrální stupeň. Nosič optimální pro družice na GTO a GEO, ne pro konstelace a stanici na LEO. Bez šance na jakoukoliv komerční zakázku (2x dražší než Falcon 9). A to nepočítáme nákladnou pozemní infrastruktur, za kterou si Arianespace řekla o sloro 300 mega ročně.

Ivo
Ivo
11 měsíci před
Odpověď  upgrade

Lépe bych to nenapsal. Navíc za pár let začne SpaceX nabízet službu vynesení nákladu pomocí SHS kdy náklady poletí dolů a co teprve až otevřou překladiště na LEO, kde budou orbitální tahače vozit náklady na konkrétní dráhy a pak se vrátí, dotankují a povezou další náklad.

díky za registraci